20 Ocak 2010 Çarşamba

“Canlılar 3′e ayrılır;insanlar, hayvanlar ve denizciler”
Jack London

Bayramın birinci günü sabah 6 da yaklaşık 5-6 kuvvetlik poyraz rüzgarının yelkenlerimizi doldurmasıyla Çandarlı’dan ayrıldık... Sadece flok yelkenle 3.5 saatte 16-17 mil yol katederek Arslan Burnu’nu döndük ve bulduğumuz ilk güvenli koya adeta kendimizi attık ve geceyi orda geçirmeye karar verdik.
Gece rüzgar daha da şiddetli esmeye başladı ve bizi içtiğimiz onca rakıya rağmen huzursuz etmeyi başardı neyse ki herhangi bir olumsuzluk yaşamadık.

Sabah 7 gibi 4 kulaç sudaki demirimiz vira edip pruvamızı Foça istikametine çevirdik,bölgeyi iyi tanımadığımızdan ve iri denizlerin olması nedeniyle civardaki tüm adaların açığından gitmeye karar verdik.flok ve fırtına yelkenimizle yola koyulduk bir süre bu şekilde yol aldıktan sonra farkettik ki Foça Limanı’nı geçmişiz :-)) yelkenlerimizi mayna edip motorla ıslak bir seyirden sonra sabah 9 civarı Foça Limanı’na koltuk halatlarımızı bağladık.Limana iner inmez hava raporu almak için internet kafe aradık,haberler iyi değildi çünkü 6-7 kuvvetlik bir poyraz bizi bekliyordu.

Ertesi gün rüzgarın sert bir şekilde kafadan geleceğini ve hareketli salmalı bir teknenin sert rüzgarda orsa seyri yapamayacağını bildiğim için istemesem de arkadaşım teklifine hayır demedim.

Sabah 9 da Foça Limanı’ndan ayrıldık flok ve fırtına yelkenimizi fora edip bol tramolalı bir seyre başladık ancak yaklaşık 4 mil sonra rüzgarıyla meşhur Çandarlı Körfezi kendini iyiden iyiye hissettirmeye başladı ve sadece apaz seyri yapabilir olduk,tekneyi ve kendimizi daha fazla zorlamanın gereksiz olduğunu düşünerek Foça’ya geri dönme kararı aldık. Teknemizi baştan kara sıkı sıkı bağlayıp Emrah’ın çalıştığı eczanenin ilaç servis aracı ile Çandarlı’ya karadan döndük.

İki gün sonra havanın kalmasını fırsat bilip eski kurt denizcilerden Erol kaptanı da yanımıza misafir ederek öğleden sonra 2 civarında koltuk halatlarımızı avara ederek Foça Limanı’ndan güzel bir imbat eşliğinde full arma ayrıldık,bol kahkahalı ve tramolalı bir seyir sonrasında akşam 9.30 da Çandarlı Limanı’nda funda demir dedik.